نوشته شده توسط : admin

عصب کشی

دندان درد یکی از آن دسته بیماری هایی که برای هیچکس قابل تحمل نیست. استفاده از اسپری، داروهای تسکین دهنده درد، شستشوی دهان با مواد ضدعفونی کننده و ... از جمله روش هایی است که هنگام درد دندان می‎توان با آن مقابله کرد. اما این روش ها همگی موقتی هستند و باید به دنبال روش بهتری بود. عصب کشی دندان یکی از جدیدترین روش ها برای مقابله با درد دندان است. این روش زمانی که دندانها به طور وسیعی پوسیده و خراب شده اند، قابل استفاده است. در این صورت دندان ابتدا با استفاده از ماده پرکننده ترمیم می‎شود و در صورتی که مشکل دیگری در دندان وجود داشته باشد، دندانپزشک آن را برطرف می‎کند.

 

زمانی که گفته می‎شود به عصب دندان رسیده، به این معناست که پوسیدگی دندان بیش از حد شده است و درد به قسمت عصب دندان رسیده که درد آن ضرباندار و غیرقابل تحمل است. همچنین زمانی که درد به قسمت عصب دندان می‎رسد، دندان ها به شدت حساس می‎شوند. حساسیت آن در مقابل مواد غذایی گرم و سرد آشکار می‎شود که بسیار آزاردهنده است و تنها با مصرف مسکن آرام می‎شود. علت درد دندان پس از عصب کشی می‎تواند ناشی از موارد زیر باشد:

ترمیم دندان و یا بلند بودن پانسمان 

فایل کردن دندان و التهاب انتهای ریشه 

واکنش افزایش حساسیت به بعضی از مواد پر کننده ریشه 

مراحل عصب کشی دندان

ابتدا دندانپزشک زیبایی دندانهای پوسیده را به طور کامل بررسی و از آنها عکس تهیه می‎کند. این کار تنها در چند دقیقه انجام می‎شود. رادیوگرافی از دندانهای پوسیده به منظور مشخص شدن، حدود ریشه و میزان پوسیدگی و وجود یا عدم وجود ضایعات دور ریشه است. در مرحله بعد دندانپزشک ، پوسیدگیها دندان را برداشته و حفره دسترسی به عصب دندان را ایجاد می‎کند و با کمک دستگاه اپکس فایندر و یا به کمک رادیوگرافی، طول ریشه دندان تعیین می‎شود. پاکسازی کانال دندان به کمک فایلهای دستی و یا روتاری و شستشوی کانالهای دندان نیز از دیگر مراحل عصب کشی دندان است.

 

در پایان عصب کشی، کانال دسترسی به عصب خشک می‎شود. سپس دندانپزشک آن را با ماده گوتاپرکا پر می‎کند. تمامی مراحل عصب کشی دندان به وسیله دستگاه اپکس فایندر و فایلهای روتاری انجام می‎شود. این کار موجب افزایش کیفیت و سرعت کار و همچنین کاهش درد بعد از عصب کشی می‎شود.

نحوه عصب کشی دندان با لیزر

عصب کشی دندان می‎تواند از طریق مختلفی انجام شود. یکی از این روشها لیزر است که به عنوان جدیدترین روش های عصب کشی دندان محسوب می‎شود. در این روش یک لایه برجا مانده از دندان تمیز و سپس جای آن سائیده می‎شود تا محل رشد باکتری ها و محل عفونت دندان حذف شود. در مرحله بعد، ریشه دندان به طور کامل استریل می‎شود تا تمام باکتری ها از بین رود. در غیر اینصورت زمان تابش نور لیزر به دندان که فراتر از حضور باکتری ها در ریشه است، مشکل ساز می‎شود و ممکن است پس از درمان، درد دندان همچنان باقی بماند.

در زمان درمان نیز دندان بیمار با تزریق دارو کامل بی حس می‎شود تا میزان درد کم شود و دندانپزشک بتواند با تسلط کامل تر و بدون استرس درمان را آغاز کند. البته تفاوت آناتومیک در نحوه عصب کشی نقش زیادی دارد. در برخی از بیماران ممکن است درمان با سختی بیشتری انجام شود. پس از درمان نیز درد کاملا طبیعی است که با مصرف داروهای مسکن قابل رفع است.

عصب کشی مجدد دندان

در برخی موارد دندان عصب کشی شده مجدد به عصب کشی نیاز پیدا می‎کند که علت آن می‎تواند یکی از موارد زیر باشد:

-          در صورتی که عصب کشی اولیه موفق نباشد، مجدد باید عصب کشی شود.

-           در برخی موارد نیز عصب کشی موفق است اما در اثر عدم مراقبت درست، دندان دچار عفونت می‎شود. در این صورت باید دندان دوباره عصب کشی گردد که جراحی پری اپیکال نیز با آن صورت می گیرد.

-          زمانی که پوسیدگی ثانویه نیز در زیر دندان عصب کشی شده بوجود آمده و دندان باید روکش شود، عصب کشی مجدد دندان ضرورت پیدا می‎کند. زیرا ممکن است میکروب های موجود در پوسیدگی از طریق کانال ریشه به انتهای دندان برسد و به عفونت منجر شود.

عصب کشی دندان عفونی

در صورتی که دندانها به عفونت دچار شده باشند، منبع رشد باکتریهای بی هوازی بوده که برای لثه و فک خطرناک هستند. زیرا این باکتری ها مقاومت بالایی داشته و بدون اکسیژن تکثیر می شوند. در این شرایط دندانپزشک تمهیدات دیگری را در پیش می گیرد و با تجویز داروهای آنتی بیوتیک، بیمار را برای درمان عفونت کمک می کند. پس از درمان و رفع شدن عفونت، عصب کشی انجام می شود.

عوارض و معایب عصب کشی دندان

یکی از عوارض شایع عصب کشی دندان، شکستن دندان عصب کشی شده می باشد که دلیل آن ممکن است ضعیف بودن دندان در اثر پوسیدگی باشد. در این شرایط دندانپزشک باید با دقت و وسواس بیشتری کار کند. پس از عصب کشی نیز بهتر است دندانهای با استقامت کمتر، روکش شوند تا از شکستن آنها جلوگیری شود.



:: برچسب‌ها: عصب کشی دندان , مراحل عصب کشی دندان , دندانپزشک زیبایی , دندانپزشک ترمیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اصلاح طرح لبخند بدون محدودیت جنسی انجام می شود و همیشه مراجعین از بین مردان و زنان هستند. اما اینکه چه سنی برای انجام اصلاح طرح لبخند و درمانهای دندانپزشکی زیبایی مناسب است، جای سوال دارد. برخی تصور می کنند با افزایش سن آنها، زمان اصلاح طرح لبخند برای آنها به اتمام رسیده است. برخی دیگر نیز که در سنین نوجوانی هستند، همیشه برای آنها سوال است که آیا می توانند برای اصلاح طرح لبخند اقدام کنند یا خیر و آیا سن آنها در نتیجه درمان تاثیری دارد؟

پاسخ به همه این سوالات را می توان در نوع درمان و روش های مختلفی که برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود، جستجو کرد. در زیر با توجه به انواع روش های اصلاح طرح لبخند به تاثیر سن در اصلاح طرح لبخند می پردازیم.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی و شرایط سنی آن

ارتودنسی یکی از درمان هایی که به تحمل بالایی نیاز دارد. این روش درمانی بین 6 ماه تا دو سال به طول می انجامد و در این مدت نیز معاینات، بررسی ها و ترمیم های زیادی را می طلبد. از این نظر ممکن است کودکان تحمل برخی از مراحل درمان ارتودنسی را نداشته باشند. با این وجود باید گفت از آنجا که ارتودنسی برای حرکت ریشه دندانها صورت می گیرد تا نهایتا دندانها مرتب شوند، به هر میزان که سن بیمار کمتر باشد، ریشه دندان در مدت کوتاه تری حرکت کرده و به جای استاندارد خود می رسد که در سنین پایین تر (بین 10 تا 18) ریشه دندان ها به اندازه کافی محکم نشده اند و به راحتی حرکت می کنند و همین عامل موجب کمتر شدن طول درمان ارتودنسی می شود.

با وجود این، هیچ محدودیت سنی برای ارتودنسی وجود ندارد و تمامی بیماران در هر سنی که باشند می توانند برای انجام این روش اقدام کنند. هر چند گفته می شود که در سنین بالاتر، طول درمان بیشتر است و نتیجه نیز با سختی بیشتری حاصل می شود، با این وجود هر کس در هر سنی می تواند از این روش اصلاح طرح لبخند استفاده کند.

 

سن برای ایمپلنت

یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند، جایگزین کردن دندان است. در کسانی که به هر دلیلی یکی از دندانهای خود را از دست داده باشند، ترمیم دندانهای آنها تنها با استفاده از روش کاشت دندان انجام می شود. البته گفته می شود این روش تنها برای افرادی بالای 18 سال قابل استفاده است. در صورتی که یکی از دندانهای کودک کنده شود، نمی تواند از این روش استفاده کند. تنها راهی که برای او باقی می ماند، استفاده از پروتزهای مصنوعی برای پرکردن جای خالی دندان است که تا سن 18 سالگی در دهان باقی مانده و پس از رسیدن به سن مناسب، می تواند از روش کاشت دندان یا ایمپلنت استفاده کند. در واقع در سنین کودکی استخوان فک به رشد کافی نرسیده تا بتواند به پایه ایمپلنت متصل شود.

 


سن مناسب برای سفید کردن دندان

سفید کردن نیز یکی دیگر از روش های مرسوم برای اصلاح طرح لبخند است که البته برای آن شرایط سنی تعیین نشده، اما توجه به برخی از نکات می تواند در نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد. برای سنین نوجوانی و کودکی استفاده از این روش توصیه نمی شود. زیرا دندانها مقاومت کافی در مقابل بلیچینگ را ندارند. بویژه مینای دندانهای شیری که نسبت به دندانهای دائمی از مقاومت کمتری برخورداند. البته در سنین پایین دندانها کمتر دچار تغییر رنگ می شود و با افزایش سن است که رنگ آنها تغییر کرده و به بلیچینگ نیاز پیدا می کند.

سن مناسب برای لامینیت

لامینیت و روکش کردن زمانی استفاده می شود که دندانها بد رنگ، بد شکل و یا از هم فاصله داشته باشند. هر چند برای این روش درمانی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و بیماران در هر سنی که باشند می توانند از آن استفاده کنند، اما از آنجا که در این روش مقداری از دندانها تراش داده می شود، بهتر است برای نوجوانان و کودکان استفاده نشود. زیرا در صورتی که بخواهد روکشها را کنار بگذارد، امکان آن وجود ندارد و مجدد از روکش استفاده کنند.

 



:: برچسب‌ها: اصلاح طرح لبخند , اصلاح خط لبخند , اصلاح لبخند لثه ای , روش اصلاح طرح لبخند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()

خدمات مجالس
تشریفات عروسی صبور
www.tashrifatsabour.com


قیمت سقف کاذب
انواع سقف کاذب
www.azaran.com

بهترین روش کاشت مو
انواع روش های کاشت مو
www.clinichairtransplantation.com

تور مالزی
تور مالزی ارزان
www.alefbatour.com

قیمت تور آنتالیا
تور لحظه آخری آنتالیا
www.mehrparvaz.com

قیمت دستگاه برش لیزری
دستگاه لیزر
http://www.personageco.com

طراحی سایت اختصاصی
طراحی وبسایت
www.papgroup.ir

<
لوله بازکنی
تخلیه چاه آریا
www.evacuation.ir

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی رایکا
www.raykasazan.com

تشریفات مجالس
تشریفات مجالس عروسی ثمین
www.tashrifatsamin.com

نمایندگی زایس
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

قطعات آسانسور
آسانسور فوجی
www.fuji-lift.com

میز کنفرانس
مبلمان اداری محیط آرا
www.mohitara.com

Hotel Iran
Booking Iran Hotels
www.ferdowsihotel.com

خدمات مجالس شمال تهران
خدمات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

پاکسازی پوست
پاکسازی پوست صورت تالگو
www.thalgoparis.com

پارتیشن اداری
پارتیشن اداری فضاگویا
www.fazagooya.com

عمل زیبایی بینی
دکتر کریمیان فوق تخصص عمل جراحی زیبایی بینی
www.iran-plasticsurgery.ir

برگزاری مراسم عروسی
تشریفات عروسی ملل
www.melalceremony.com/

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

میز کنفرانس
میز کنفرانس آفن
www.afn-furniture.com/

ادکلن
سایت اینترنتی عطر و ادکلن
www.atrara.ir

کلاس تیزهوشان راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

کاغذ دیواری سالن پذیرایی
انواع مدل کاغذ دیواری جدید سالن پذیرایی
www.azinzand.com

قیمت تور مالزی
تور لحظه آخری کوالالامپور
www.asemanabi.net

دام زنده
مراكز عرضه دام زنده
www.alivesheep.com

برگزاری مراسم عروسی
خدمات عروسی الهه ناز
www.tashrifatelahenaz.com

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
www.rayka.design

واتر استاپ pvc
کلینیک بتن ایران
www.clinicbeton.ir

تشریفات مجالس
بهترین تشریفات مجالس غرب تهران
www.tashrifataroos.com/

طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان