نوشته شده توسط : admin

 

اصلاح طرح لبخند ، تنها با یک جلسه انجام نمی شود و یک فرآیند چند مرحله ای است. بویژه اگر دندانهای بیمار به چندین عارضه مبتلا باشند. برای مثال بیماری که چند دندان خود را از دست است، یکی از دندان های او پوسیده شده و دندان های دیگر او نیز تغییر رنگ داده، به چندین روش درمانی نیاز دارد که تنها در یک جلسه صورت نمی گیرد.

به طور کلی دندانپزشک زیبایی قبل از اقدام به درمان دندانهای بیمار، ابتدا دندانهای بیمار را به دقت بررسی و معاینه می کند. به این معنا که ساختار دندان،  لثه و فک نیز بررسی می شود تا میزان مشکلات دهان و دندان بیمار مشخص و نحوه و روش درمان تعیین شود. بررسی سایر اجزای دهان به منظور درمان و نتیجه بهتر صورت می گیرد. زمانی که لثه به بیماری های از قبیل عفونت، خونریزی های شدید و ... مبتلا باشد، در این صورت درمان لثه، قبل از ترمیم دندانها ضرورت دارد.

در مراحل درمان اصلاح طرح لبخند یک تیم در این فرآیند درگیر هستند که عبارتند از دندانپزشک زیبایی، دندانپزشک ترمیمی ، متخصص بیماری های لثه، متخصص دندان، تکنیسین های دندان آزمایشگاه، متخصص عصب کشی، متخصص ارتودنسی یا جراح دهان، متخصص فک و صورت که همگی با توجه به نوع بیماری و عارضه دندانی بیمار عمل کرده و در برخی مواقع حضور یکی از آن حذف می شود. در صورتی که مشکلات دهان و دندان بیمار به چندین مورد ختم شود، وجود همه اعضای تیم و همکاری آنها ضرورت می یابد. 

 

مراحل انجام اصلاح طرح لبخند

برای درمان اصلاح طرح لبخند بیماران مراحل زیر به ترتیب انجام می شود:

1-      معاینه و بررسی دندانهای بیمار

در مرحله معاینه و بررسی دندانهای بیمار، دندان پزشک زیبایی با استفاده از تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی، اقدام به معاینه می کند. برخی از فرآیندهای معاینه عبارتند از رادیولوژی و تصویر برداری از دندانهای پوسیده، معاینه لثه ها به منظور اطلاع از بیماری پریودنتال، اوکلوزیون و نحوه قرار گرفتن دندانها در کنار یکدیگر، بررسی مفصل فکی و ... که همگی در نحوه درمان موثر هستند.  

2-      درمان لثه در صورت نیاز

اگر بیمار به مشکلات لثه ای مبتلا باشد، قبل از هر کاری باید لثه او درمان شود. لثه به عنوان پایه دندانها محسوب می شود که وجود هرگونه عارضه و بیماری در آنها به معنای از دست رفتن دندانها می باشد. از سوی دیگر ترمیم دندانهایی که از میان یک لثه بیمار، رشد کرده اند کار بیهوده ای است که بیمار باید هزینه های اضافه را تقبل کند. در این مرحله اگر لثه ها به خونریزی، عفونت و یا هر بیماری دیگری مبتلا باشند، با استفاده از داروهایی که دندانپزشک تجویز می کند، درمان می شوند.

3-      برطرف کردن پوسیدگی های دندانی

در صورتی که دندانهای بیمار به پوسیدگی مبتلا باشند، قبل از هر چیز باید درمان و ترمیم شوند. در غیر اینصورت پوسیدگی به تمام دندان سرایت کرده و موجب تخریب کامل دندان می شود. پس از مدتی نیز دندان خراب بر روی سایر دندانها تاثیر گذاشته و موجب خراب شدن دیگر دندانها می شود. دندانهای پوسیده با توجه به موقعیت قرار گرفتن در دهان، با مواد پرکننده کامپوزیت لامینیت پر می شوند.

4-      مرتب کردن دندانها

پس از درمان لثه و ترمیم و بازسازی دندان های پوسیده، این بار نوبت به مرتب کردن دندانها می رسد. دندانهایی که نامرتب هستند باید به طور کاملا منظم در کنار یکدیگر قرار بگیرند. برای این کار از ارتودنسی استفاده می شود. این مرحله طولانی است و نیاز به یک دوره یک یا چند ساله دارد. مدت درمان ارتودنسی با توجه به میزان مشکلات دندانهای بیمار تعیین می شود. در صورتی که این مرحله طی نشود، دندانهای سالم و درخشنده پس از مدتی به دندانهای خراب و پوسیده بدل می شوند. ضمن اینکه مرتب کردن دندانها یکی از مهمترین بخش های اصلاح طرح لبخند است.

 

5-    سفید کردن دندان

با اتمام دوره ارتونسی این بار نوبت به سفید کردن دندانها می رسد. پس از اینکه براکت ها از دهان بیمار خارج می شود، محل قرار گرفتن بریس بر روی دندان، زرد رنگ است که موجب کدر شدن دندانها می شود. از سویی نیز دندانهای کدر و تیره رنگ نمی توانند دندانهای مرتب و سالم را بخوبی نشان دهند. به مرور زمان وجود پلاک و جرم بر روی دندان نیز موجب تخریب دندانها می شود.

6-      روکش کردن دندانها

پس از اتمام مرحله سفید کردن، دندانهایی که در زیر جرم و پلاک پوشانده شده، درخشان و سفید می شوند. حال آنکه ممکن است برخی از دندانها به دلایلی از جمله مصرف داروها و یا به طور ژنتیکی، سیاه رنگ و کدر باشند. علم دندانپزشکی برای این عارضه نیز درمانهایی بخصوصی را در نظر گرفته است. درمان دندانهای تیره با استفاده از روکش های سرامیکی صورت می گیرد. این روکش ها با استفاده از چسب های مخصوص دندانپزشکی بر روی دندان بیمار قرار می گیرد که زیبایی خاصی را به دندانهای بیمار می بخشد.

7-      کاشت نگین دندانی

نگین دندان، مهره کوچک نقره ای رنگ که بر روی دندانهای قدامی قرار می گیرد و زیبایی خاصی را به دندانها می بخشد. زمانی که فرد در مقابل روشنایی می ایستد، نور با نگین برخورد کرده و از آن اشعه های زیبایی ساطع می شود که در اصلاح طرح لبخند بیمار موثر است. هر چند این مرحله در زیبایی دندانها ضرورتی ندارد، اما برخی از بیماران علاقه خاصی به زیبایی هر چه بیشتر دندانهای خود داشته و قصد دارند تا مراحل اصلاح طرح لبخند را کامل کنند.



:: برچسب‌ها: اصلاح طرح لبخند , دندانپزشک زیبایی , دندانپزشک ترمیمی , کامپوزیت لامینیت ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()

خدمات مجالس
تشریفات عروسی صبور
www.tashrifatsabour.com


قیمت سقف کاذب
انواع سقف کاذب
www.azaran.com

بهترین روش کاشت مو
انواع روش های کاشت مو
www.clinichairtransplantation.com

تور مالزی
تور مالزی ارزان
www.alefbatour.com

قیمت تور آنتالیا
تور لحظه آخری آنتالیا
www.mehrparvaz.com

قیمت دستگاه برش لیزری
دستگاه لیزر
http://www.personageco.com

طراحی سایت اختصاصی
طراحی وبسایت
www.papgroup.ir

<
لوله بازکنی
تخلیه چاه آریا
www.evacuation.ir

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی رایکا
www.raykasazan.com

تشریفات مجالس
تشریفات مجالس عروسی ثمین
www.tashrifatsamin.com

نمایندگی زایس
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

قطعات آسانسور
آسانسور فوجی
www.fuji-lift.com

میز کنفرانس
مبلمان اداری محیط آرا
www.mohitara.com

Hotel Iran
Booking Iran Hotels
www.ferdowsihotel.com

خدمات مجالس شمال تهران
خدمات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

پاکسازی پوست
پاکسازی پوست صورت تالگو
www.thalgoparis.com

پارتیشن اداری
پارتیشن اداری فضاگویا
www.fazagooya.com

عمل زیبایی بینی
دکتر کریمیان فوق تخصص عمل جراحی زیبایی بینی
www.iran-plasticsurgery.ir

برگزاری مراسم عروسی
تشریفات عروسی ملل
www.melalceremony.com/

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

میز کنفرانس
میز کنفرانس آفن
www.afn-furniture.com/

ادکلن
سایت اینترنتی عطر و ادکلن
www.atrara.ir

کلاس تیزهوشان راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

کاغذ دیواری سالن پذیرایی
انواع مدل کاغذ دیواری جدید سالن پذیرایی
www.azinzand.com

قیمت تور مالزی
تور لحظه آخری کوالالامپور
www.asemanabi.net

دام زنده
مراكز عرضه دام زنده
www.alivesheep.com

برگزاری مراسم عروسی
خدمات عروسی الهه ناز
www.tashrifatelahenaz.com

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
www.rayka.design

واتر استاپ pvc
کلینیک بتن ایران
www.clinicbeton.ir

تشریفات مجالس
بهترین تشریفات مجالس غرب تهران
www.tashrifataroos.com/

طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان